greole1 25 listopada 2021 17:11
Witam wszystkich podróżników, podzielę się z wami wrażeniami z wycieczki do Kanady.
W Toronto spędziliśmy kilka dni, Prawdę mówiąc do Kanady wybraliśmy się z zamiarem zobaczenia Wodospadu Niagara, a Toronto miało być naszą bazą wypadową.

Dzień pierwszy: 14.11.2021
Czwartek: Przelot z Rejkiawiku (Lotnisko Keflavik) trwal ok 6 godzin, Lecielismy liniami Icelandair https://www.icelandair.com/ bilety były w rozsądnej cenie. Klasa turystyczna bez posiłków w cenie tylko napoje bezalkoholowe.
Przelatywaliśmy nad Grenlandią, niebo było bezchmurne widoki niesamowite.
, , ,
Lądujemy na lotnisku Toronto-Lester B. Pearson, nie czekamy na bagaż lecieliśmy z podręcznym.
Dochodzimy do automatycznej odprawy granicznej, skanuje kod qr z aplikacji "eDeclaration" skanuje paszport, robi zdjęcie i z wydrukiem udajemy się do oficera przy wyjściu. Pan oficer miał na nazwisko "Dycha" i pytania: na jak długo, cel przyjazdu i co chcecie zobaczyć, życzył miłego dnia, nakleił zielone naklejki na paszporty i idziemy na taxi. Korzystaliśmy z aplikacji "Lyft" i przesympatyczny kierowca zawiózł nas do hotelu:
The Rex Hotel Jazz and Blues Bar, Queen Street West, Toronto, Ontario, Kanada.
Po szybkim rozpakowaniu idziemy do napisu Toronto, robimy zdjęcia, i jemy kolacje, hot-doga z budki, jest ok i idziemy spać.
, ,
Dzień drugi 15.11.2021
Piątek
Rano idziemy na miasto. Naszym celem jest Dundas Square skąd jeździ autobus City Sightseeing Toronto. Autobus robi pętle po najciekawszych miejscach i przewodnik o ciekawie opowiada, trwa to 2 godziny, moim zdaniem warto. Po południu idziemy na wieżę CN Tower, widoki z 340 metrów niesamowite, wrażenie robi szklana podłoga. Do wieczora spacerujemy po centrum.,
, , , , , , , , , , , , , ,

Dzień trzeci 16.11.20.21
Sobota:
Union station godz 8.50 odjeżdża nasz pociąg do Niagara falls, czas jazdy 2 godziny. Z dworca kolejowego do wodospadu jest kawałek drogi, bierzemy Taxi która dowozi nas do centrum turystycznego przy wodospadzie.
Wodospad robi wrażenie , ale jak ktoś już widział wodospady na Islandii to już nie ma efektu łał.
Ale warto było, wodospad jest niesamowity. w planach miałem przejście mostem Rainbow do USA zrobić kilka zdjęć z amerykańskiej strony, zjeść obiad i wrócić z powrotem ale jeszcze stany były zamknięte dla turystów z europy, trudno,może następnym razem.
Idziemy do centrum miasta i widać ze miasto żyje z turystów, jemy obiad w Wendys, czas szybko mija i czas już wracać do Toronto.
, , , , , , ,
, , , , , ,
, ,
Dzień czwarty 17.11.2021
Niedziela:
O 12 opuszczamy hotel, lot do Keflaviku mamy o 20, idziemy na spacer. Na dluzej zatrzymujemy sie na skwerze Berczego gdzie jest fontanna z pieskami. Picie kawy umila nam straszy pan grający na keyboardzie.
Spacerujemy jeszcze po centrum, zamawiam taxi z Lyfta i jedziemy na lotnisko.
, , , , , , , , ,, , ,

Po małym nieporozumieniu z panią wydająca karty pokładowe, chciała od nas testy na covid, ale jako rezydenci Islandii nie potrzebowaliśmy ich ale pni twierdziła ze jesteśmy turystami a nie rezydentami i musimy mieć testy.
Interweniował kierownik zmiany i po sprawdzeniu informacji dostaliśmy karty pokładowe.
Lądujemy o 6 rano w Keflaviku, jedziemy do domu spać bo według czasu kanadyjskiego jest 3 w nocy.
Wycieczka udana, pozytywne wspomnienia zostaną na długo.

Kanada wymaga testów PCR dla zaszczepionych turystów nie starsze jak 72 godziny. Osoby niezaszczepione nie zostaną wpuszczone na wieże CN i nie zjedzą w restauracji. Nie wszędzie są akceptowane testy. W pomieszczeniach maseczki są obowiązkowe i Kanadyjczycy tego przestrzegają. Miasto czyste, trochę osób bezdomnych widać na ulicach. Wieczorami czuć zapach zioła, które legalnie można kopić w sklepikach "Canabias"

Kilka informacji praktycznych.
Wiza. Przed wyjazdem musisz wystąpić o e-wizę zwaną eTA (Electronic Travel Authorisation). Wystarczy, że wypełnisz wniosek online na stronie https://pl.ivisa.com i uiścisz opłatę. Wiza zostanie przyznana w ciągu kilku minut. Na granicy kanadyjskiej funkcjonują automatyczne bramki do odprawy paszportowej. ABC Automatic border control. Po zeskanowaniu paszportu, zrobieniu zdjęcia bierzemy wydrukowana karteczkę i podchodzimy do strażnika granicznego, gdzie strażnik może spytać cię o powody przyjazdu do Kanady. Ja zostałem spytany i jakie miejsca mam zamiar odwiedzić.
Przed wyjazdem musisz zainstalować aplikacje Arrive Can https://arrivecan.cbsa-asfc.cloud-nuage.canada.ca/welcome, to jest sprawdzane przed odlotem na lotnisku
Waluta. Walutą obowiązującą w Kanadzie jest dolar kanadyjski (CAD). Polskie karty działają bez problemu.
Gniazdka. W Kanadzie są inne gniazdka niż te, które mamy w Polsce. Kanadyjczycy używają wtyczki typu A, "płaskie bolce" czyli tej samej, która działa w Stanach lub Japonii.
W Kanadzie banknoty wykonane są z polimeru, są niezniszczalne, polimerowe banknoty są w obiegu również w Rumuni.